VVD Pijnacker-Nootdorp stelt woningbouw voorop bij beslissing over Dwarskade (Nootdorp)

Stel het belang van extra woningbouw voorop, en maak daar zoveel mogelijk ruimte voor. Dat was het standpunt van de VVD Pijnacker-Nootdorp in de gemeenteraadsvergadering deze week over het Dwarskadegebied bij Nootdorp.

© Paul Turion

De Dwarskade is nu nog door grotendeels onbebouwd en bevat nog enkele glastuinbouwbedrijven waarvoor een goede nieuwe plek moet worden gezocht. Het gebied zal worden ontwikkeld tot een nieuwe woonwijk.

Er is een groot tekort aan huizen in onze gemeente. De VVD Pijnacker-Nootdorp is daarom blij dat de Dwarskade een nieuwe woonwijk wordt. Tijdens de raadsvergadering kwamen amendementen aan de orde van andere partijen die ten koste zouden gaan van de oppervlakte voor woningbouw. Als VVD Pijnacker-Nootdorp hebben wij gekozen voor meer woningen. De alternatieve voorstellen hebben het gelukkig niet gehaald. De VVD Pijnacker-Nootdorp stemde dan ook voor de ambitienotitie die het met grote meerderheid haalde.