Werkbezoek Cultura 30 Januari 2024

Dinsdagavond 30 Januari zijn VVD-raadsleden Paul Turion en Harry Wubben samen met andere raadsleden langs geweest bij Cultura. Naast een leuk toneelstukje van Rotterdamse Toos kregen de raadsleden een rondleiding en uitleg over het gebouw en alle activiteiten die er plaatsvinden.

© Paul Turion

Bij alle ruimtes werd uitleg gegeven door betrokken vrijwilligers en medewerkers. Daarnaast hoorden de raadsleden dat de bar exploitatie sinds januari weer overgegaan is naar een nieuwe partij. Ook werd vermeld dat Cultura drie medewerkers in dienst heeft genomen doordat de extra subsidie ter beschikking heeft gesteld. Eind 2024 zal er een evaluatie plaatsvinden om na te gaan hoe hoog de structurele subsidie dient te zijn voor Cultura. Helaas ontbrak op de avond een doorkijkje naar de extra commerciƫle inkomsten die Cultura verwacht binnen te halen door de aanstelling van deze drie medewerkers. Wel is het goed om te zien en te horen dat Cultura een duidelijke meerwaarde heeft voor heel veel verenigingen, taalontwikkeling en andere sociale activiteiten.