Fractie VVD Pijnacker-Nootdorp op pad

Het nieuwe politieke jaar is weer uit de startblokken, en naast de raadsvergaderingen zijn er nog allerlei andere bijeenkomsten waar de VVD Pijnacker-Nootdorp vertegenwoordigd is.

Raadslid Karin Zwart was in het prachtige Stadhuis van Delft te gast bij de vervoersautoriteit van de MRDH (Metropoolregio Rotterdam Den Haag). Na een welkomstwoord door de burgemeester woonde zij een presentatie bij over deelmobiliteit. Ook besprak zij daar het starten van nachtbussen door de HTM, met nadruk op nachtvervoer op vrijdag en zaterdagavond in de hele regio. Zodat iedereen weer thuiskomst na het stappen.

Harry Wubben bezocht de nieuwjaarsreceptie van de Sportraad Pijnacker-Nootdorp bij de Ruiterclub Pijnacker. Daar netwerkte hij met vertegenwoordigers van de sportverenigingen. De verenigingen vroegen aandacht voor energiebesparing. Gelukkig zijn de energiecoaches van de gemeente ook beschikbaar voor verenigingen. Wel blijft het werven en vasthouden van vrijwilligers lastig.

Fractielid Paul Turion sprak met een gemeentelijke energiecoach over het werk van energiecoaches. Gelukkig kreeg Paul nog wat goede energie- en besparingstips!

Fractievoorzitter Gert-Jan Klapwijk vertegenwoordigde de VVD Pijnacker-Nootdorp bij een gezamenlijke vergadering van de VVD-fracties in de regio Haaglanden. Een goede gelegenheid om van gedachten te wisselen over gezamenlijke uitdagingen als voldoende woningbouw en bereikbaarheid. Want samen kom je verder