Fietspad Laakweg en Bieslandse weg opgeknapt

De afgelopen periode is de asfaltlaag op de laakweg vervangen. Hierdoor is dit fietspad weer lekker vlak en zijn er ook een paar passeeropstelplaatsen gemaakt voor bestemmingsverkeer. Onze wethouder Bart van Straten zei hierover: “Als wethouder duurzame mobiliteit vind ik het belangrijk dat onze fietspaden van goede kwaliteit zijn en goed worden onderhouden”

© Paul Turion

Voor onze inwoners is dit een prima pad om snel richting Pijnacker of Nootdorp te fietsen. Behalve als het donker was, dan kon je beter het fietspad richting de hofwegtunnel nemen, aangezien dit netjes verlicht werd door ledverlichting in het fietspad. Maar sinds een maand is ook de Laakweg voorzien van deze ledverlichting zodat iedereen voortaan via deze weg in het donker kan fietsen. Hiemee is de fiets mobiliteit binnen onze gemeente weer een stapje vooruit.

Daarnaast is het fietspad Bieslandseweg voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Niet alleen was dit dringend nodig (de weg was een hobbelparkoers geworden). Het was na de mooie vernieuwde Hazepad een vlag op een modderschuit om dit stuk fietspad op te gaan. Nu is het echter weer tip-top en kun je als fietser weer soepel over dit fietspad richting Delfgauw en Nootdorp.

De VVD Pijnacker-Nootdorp is blij met deze verbeteringen die ervoor zorgen dat fietsers goede verbindingen hebben om soepel en snel te kunnen fietsen via goede fietspaden in onze gemeente