Begroting 2024: VVD Pijnacker-Nootdorp zet in op verduurzaming en verkeersveiligheid

Tijdens de behandeling van de begroting 2024 in de gemeenteraad heeft de VVD Pijnacker-Nootdorp gepleit voor het ondersteunen van ondernemers bij verduurzaming. De maatschappij verwacht van ondernemers dat zij hun energieverbruik verminderen, maar dat is vaak geen makkelijke beslissing. “Verduurzaming vraagt om een meewerkende houding van de overheid,” zei fractievoorzitter Gert-Jan Klapwijk tegen de gemeenteraad.

© Paul Turion

Daarom wil de VVD Pijnacker-Nootdorp een duurzaamheidscoach aanstellen die bedrijven kan assisteren bij verduurzaming, net als inwoners nu al gebruik kunnen maken van duurzaamheidscoaches.

Daarnaast heeft de VVD Pijnacker-Nootdorp aandacht gevraagd voor het verbeteren van de verkeersveiligheid. En heeft zij gepleit voor het onderzoeken van de mogelijkheden voor padelbanen en voor het verlagen van het tarief voor het ophalen van grofvuil, nu de milieustraat in Nootdorp moet sluiten.

Weliswaar krijgt de gemeente met ingang van 2026 minder geld van de Rijksoverheid, maar Pijnacker-Nootdorp heeft nog ruim voldoende geld in kas. Dat is geld is verdiend door de inwoners en ondernemers in onze gemeente. De VVD Pijnacker-Nootdorp wil dat dat geld voor toekomstbestendige investeringen wordt ingezet. Want daar heeft iedereen wat aan.

De gemeenteraad besluit volgende week over de begroting en alle moties en amendementen.