VVD Pijnacker-Nootdorp bij woondebat in Lansingerland

VVD-raadsleden Karin Zwart en Gert-Jan Klapwijk waren deze week samen met voormalig raadslid HP Nijhof aanwezig bij een debat over wonen in de gemeente Lansingerland.

Het debat vond plaats op initiatief van verschillende politieke partijen uit Lansingerland en Pijnacker-Nootdorp, en werd ingeleid door sprekers van Bouwend Nederland en koepel van woningcorporaties Aedes. Zij vertelden over de uitdagingen voor het snel bouwen van genoeg woningen. Bijvoorbeeld dat het lang duurt voordat er politieke besluiten worden genomen over het bouwen van nieuwe huizen. Daarna ging de zaal in discussie over een aantal stellingen, waarop ook wethouders uit Lansingerland en Pijnacker-Nootdorp reageerden.

Als VVD Pijnacker-Nootdorp maken we ons hard voor versnelling en vergroting van de woningbouwproductie. Want het tekort aan woningen is groot, in alle segmenten. Daarom trekken we het ons als lokale politieke partij aan dat besluitvorming soms traag verloopt, en zijn we gemotiveerd om door te pakken, om door te bouwen.