Gemeenteraad geeft groen licht voor Verlengde Komkommerweg

De gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp heeft groen licht gegeven voor het voorstel van VVD-wethouder Bart van Straten om de Verlengde Komkommerweg aan te leggen. Daarmee verbetert de verkeersveiligheid en de leefbaarheid van de hele omgeving aanzienlijk. Vrachtverkeer hoeft niet meer over smalle wegen en door woongebieden en is daardoor veiliger én sneller bij de bestemming.

De VVD Pijnacker-Nootdorp is blij met dit resultaat. Fractievoorzitter Gert-Jan Klapwijk: “De nieuwe weg is een vooruitgang voor de omgeving en biedt grote kansen voor de economische ontwikkeling van de Noordpolder. Win-win dus! Het aanleggen van de Verlengde Komkommerweg was een speerpunt in ons verkiezingsprogramma. We zijn tevreden dat we dit nu kunnen realiseren.”

De weg zal er nog niet morgen liggen. De gemeenteraad heeft nu een voorkeursvariant voor de aanleg aangewezen en heeft een investeringsbudget beschikbaar gesteld om grond aan te gaan kopen om de weg aan te leggen. Daarmee is de eerste stap gezet naar het doortrekken van de Komkommerweg. Er is nog wel werk nodig, maar we zijn begonnen!