Veiligheid in Pijnacker-Nootdorp

Woensdag 16 november 2022 was er de veiligheidsconferentie in het stadhuis van Pijnacker.

De avond werd bijgewoond door politie, brandweer, handhaving van de gemeente, raadsleden en een aantal ondernemers. Na een algemene sessie waarin werd teruggeblikt op de aanpak van criminaliteit in het verleden in Rotterdam was het tijd voor deelsessies over een aantal specifieke onderwerpen. De sessies gingen in op onderwerpen als jeugd en veiligheid, ondermijning, digitale criminaliteit en zorg en veiligheid.

Duidelijk werd wel dat Pijnacker-Nootdorp een inhaalslag moet maken als het gaat over handhaving. Handhaving is altijd een belangrijk punt voor de VVD Pijnacker-Nootdorp geweest en zal dit ook blijven. De verwachting is dat er begin 2023 een concreet veiligheidsplan in de gemeenteraad behandeld kan gaan worden.

De fractie van de VVD Pijnacker-Nootdorp is blij dat er nu eindelijk actie wordt ondernomen en stappen worden gezet in het verbeteren en vergroten van de handhaving capaciteit. Want dat is wat de inwoners en ondernemers van onze gemeente verdienen!

Ook was er bij de veiligheidsconferentie aandacht voor veiligheid en zorg. Door de alom bekende problemen in de zorg is er ook hier aandacht voor veiligheid nodig. Het is breed en divers werkgebied en samenwerking tussen de diverse organisaties is van belang. Wetgeving zoals de AVG maakt dit in voorkomende gevallen omslachtig en bemoeilijkt doortastend optreden.