Raadslid Harry Wubben neemt het op voor glastuinbouw

VVD-raadslid Harry Wubben heeft samen met collega's uit omliggende gemeenten een ingezonden stuk in het AD geschreven over de lastige positie waarin de glastuinbouw zich nu bevindt, als gevolg van de hoge energieprijzen. Inmiddels zijn al de eerste voorbeelden bekend van bedrijven die moeten stoppen. Slecht nieuws voor iedereen die de glastuinbouw een warm hart toedraagt! In het stuk wordt een oproep gedaan aan het kabinet om in actie te komen. Lees hieronder het hele artikel:

Dringend beroep op Rijk om tuinbouw te steunen

'Het is twee over twaalf voor de glastuinbouw'. Dat stellen de afdelingen van de VVD en het CDA in Westland, Pijnacker-Nootdorp en Lansingerland na het nieuws dat de grote plantenkweker Plantise, met vestigingen in onder meer Naaldijk en Bleiswijkm er volgend jaar mee moet stoppen vanwege de torenhoge energieprijzen.

Daarom doen ze nu een dringende oproep aan het kabinet en landelijke partijen om in actie te komen voor de glastuinbouw. Er kwam deze week wel meer duidelijkheid over het prijsplafond voor energie voor burgers en het mkb, maar voor de tuinbouwsector is het nog onduidelijk wat er gaat gebeuren en vooral ook wanneer dat gaat gebeuren, stelt Kees van den Berg (CDA). "Het is erg belangrijk dat het kabinet in actie komt voor burgers en het mkb", zegt hij. "Maar voor de glastuinbouw lijkt het op de crisisjaren 30- als er geen hulp komt." Ook Harry Wubben (VVD Pijnacker-Nootdorp) ziet dat glastuinbouwbedrijven in reactie op de hoge energiekosten nu al hun productie terugschroeven. "Dat is geen oplossing, maar een noodmaatregel."