Informatieavond Veiligheid en inbraakpreventie

Bij de verlenging van het ondernemersfonds Pijnacker-Nootdorp heeft de raad aangegeven graag wat beter geïnformeerd te blijven over wat er in de trekkingsgebieden gebeurt. Met een informatieavond Veiligheid en inbraakpreventie gaf het bestuur van het coöperatieve bedrijvenpark Ruyven daar op 21 juni jl. gehoor aan. De avond werd goed bezocht door ondernemers van de bedrijvenparken in onze gemeente en collega raadsleden.

Met een Indisch buffet als omlijsting waren er bijdragen van Susan Houweling van de politie: Wat kun je als burger doen om inbraken te voorkomen en wat mag je dan. Susan gaf tips wat bedrijven en burgers zelf kunnen doen om inbraken te voorkomen of ongeregeldheden op te merken. Ook heeft de politie nu handhavers speciaal voor de bedrijventerreinen, zij werken niet alleen meer gedurende kantoortijden maar ook in de avond en nacht. Evert Jansen die het “vak” van inbreker van dichtbij kent en bekend is van het programma “De inbreker”, vertelde zijn levensverhaal en liet zien waar wij als burgers en ondernemers het de inbreker onnodig makkelijk maken. Voor velen een Heads up. Tot slot mocht onze burgemeester meehelpen de nieuwe Renault Megane te onthullen. Zeeuw & Zeeuw was immers onze gastheer.