VVD: lage belasting, meer huizen en mooie skateparken!

De begroting van Pijnacker-Nootdorp ziet er uitstekend uit en de gemeente is financieel gezond. De lasten voor inwoners blijven beheersbaar. Dat stemt tevreden. Maar er is de komende jaren nog meer inzet nodig, onder meer om extra woningen en een nieuwe buitensportvoorziening voor jongeren te bouwen. Dat was de inzet van de VVD Pijnacker-Nootdorp bij de behandeling van de gemeentebegroting. In de begroting staat waaraan de gemeente volgend jaar van plan is geld uit te geven.

Belastingen en andere lasten

Met een pakket maatregelen heeft de VVD samen met andere partijen in de gemeenteraad in de afgelopen periode weten te bereiken dat de tarieven voor hondenbelasting zijn gedaald en de onroerende zaakbelasting is verlaagd. Ook is de parkeerkaart voor invaliden gratis geworden. Aan de andere kanten wordt het ophalen van afval nog altijd duurder. Eigenlijk zouden die kosten per inwoner worden omgerekend. De VVD heeft zich er hard voor gemaakt dat een deel van die kosten niet extra bij u in rekening worden gebracht. Dat is mooi nieuws voor onze inwoners. De VVD zal daar ook in de komende periode scherp op blijven letten.

Woningbouw

De gemeente doet al goed haar best om zoveel mogelijk huizen te bouwen voor onze kinderen en ouderen. De VVD wil eigenlijk dat dat nog sneller gaat. Aan de wethouder is gevraagd of het woningbouwtempo omhoog kan. En kan dat tempo ook na 2025 worden volgehouden? En bouwen we dan voor de mensen uit Den Haag of voor onze eigen inwoners? Wat de VVD betreft prioriteit nummer 1 voor de komende jaren en daarom een onderwerp dat centraal moet staan in de begroting.

Skatenpark en pumptrack!

Corona heeft een grote impact gehad op alle inwoners van onze gemeente, maar zeker ook voor jongeren en jongvolwassenen. We hebben allemaal gemerkt hoe belangrijk het is om te kunnen bewegen, buiten te kunnen zijn en elkaar te kunnen ontmoeten. De VVD pleit daarom voor de bouw van een nieuwe outdoor speelvoorziening, bijvoorbeeld in de vorm van een skatepark. Maar wel in gesprek met jongeren en jongvolwassenen zelf. Om dit te kunnen realiseren, heeft de VVD bij de begroting voorgesteld om geld beschikbaar te stellen voor het nog leuker maken het skateparkje in Klapwijk en Emerald en een zogenaamde pumptrack in Nootdorp. De gemeenteraad heeft dat voorstel unaniem overgenomen. Goed nieuws voor onze jongeren!