VVD Pijnacker-Nootdorp: zorg voor meer sportvoorzieningen voor jongeren in de buitenlucht

Afgelopen donderdag (8 juli) heeft de VVD samen met de PvdD het gemeentebestuur gevraagd om jongeren meer mogelijkheden te bieden om buiten te sporten en elkaar te ontmoeten. Jongeren hebben het moeilijk gehad door de coronapandemie. Ze konden niet sporten en elkaar maar beperkt ontmoeten. Nu moeten we de jongeren steunen. Sporten, bewegen en elkaar ontmoeten zijn daarvoor belangrijk. De VVD wil daarom in alle drie de kernen een nieuwe buitensportgelegenheid regelen. Bijvoorbeeld een skatepark, of een bootcampzone.

- In Nootdorp kan dat in de buurt van de Nootdorpse Tennisclub.

- In Pijnacker kan het bestaande skatepark wel een opknapbeurt gebruiken.

- En in Delfgauw moeten we onderzoeken wat de behoefte is aan een nieuwe buitensportlocatie.

De VVD is overtuigd dat dit initiatief de spijker op de kop slaat. We willen wel zeker weten of het voorstel door jongeren breed wordt ondersteund. De VVD heeft het college van burgemeester en wethouders de opdracht gegeven met jongeren te overleggen. Het geld regelen we in november bij de begroting 2022. Want wat er ook wordt aangelegd, het moet wel passen bij wat jongeren zelf willen.”