VVD vraagt groei Casaschool optimaal te accommoderen

De tweetalige Casaschool zal na het vertrek van Skippy uitbreiden op de Berkenhoflocatie aan de Acacialaan/Goudenregensingel en de locatie Ru Parésingel verlaten. Het schoolgebouw in Klapwijk staat op de nominatie om in 2014 te worden gesloopt. Dit heeft wethouder Van Egmond met de bewoners afgesproken. De VVD-fractie heeft van de wethouder de verzekering gevraagd de sloop pas uit te voeren als de alternatieve huisvesting in gereedheid is gebracht. Daarbij moet rekening worden gehouden met de ambitie van de Casaschool in 2014 en 2015 door te groeien naar de stichtingsnorm van 265 leerlingen.

De Casaschool zal in 2015 de stichtingsnorm moeten halen om haar bestaansrecht zeker te stellen. De Berkenhoflocatie is daarvoor te klein. Omdat er vooralsnog geen tweede locatie beschikbaar is, heeft de VVD-fractie meerdere malen gevraagd om de sloop van de locatie Ru Parésingel pas door te voeren als duidelijk is waar Casaschool verder kan groeien. Edo Haitsma (VVD): we moeten geen oude schoenen weg  gooien, voordat we nieuwe hebben." Het College heeft toegezegd pas te slopen als helder is dat aan de ambitie van de Casaschool kan worden tegemoet gekomen.