20 februari: Biesieklette voor één dag - RandstadRail station Nootdorp

De VVD fractie heeft in 2013 een voorstel ingediend om ook op de op de RandstadRail stations Nootdorp en Pijnacker-Zuid bewaakte fietsenstallingen te realiseren. Daarmee wordt de veiligheid bevorderd, vernielingen en diefstal tegengegaan én worden mensen aan het werk geholpen. Een win-win situatie. De Raad is met dat initiatief in november 2013 akkoord gegaan. Biesieklette is de organisatie die dat gaat doen.

Vernielingen aan fietsen en diefstal van fietsen wordt soms afgedaan als klein leed ten opzichte van andere vormen van criminaliteit. Dat vindt de VVD niet. Het levert emotionele en financiële schade op. Voorkomen is dus veel beter en bewaakte fietsenstallingen werken echt. Wat ook werkt is dat Biesieklette mensen werkervaring laat opdoen en afspraken maakt een aantal ervan te begeleiden naar een betaalde baan. Dat zijn harde afspraken waar Biesieklette zich verplicht dat resultaat te behalen. Met alle veranderingen die eraan komen op het terrein van werk biedt Biesieklette mogelijkheden om mensen aan de slag te krijgen.

Omdat het tijd vergt de bewaakte fietsenstallingen te realiseren (april-mei 2014) willen we nu al laten zien hoe het straks gaat worden. Op 20 februari bewaakt de VVD Pijnacker-Nootdorp samen met Biesieklette op station Nootdorp uw fiets van 07.00 uur tot 19.00 uur.