Druk bezocht Politiek Café Zorg

Op 24 november j.l. organiseerden de VVD, Partij van de Arbeid en D66 een politiek café met als thema Zorg & Welzijn. De op handen zijnde decentralisaties zijn een belangrijk politiek onderwerp op dit moment. Veel taken op het terrein van Zorg en Welzijn komen vanuit de landelijke overheid naar de gemeente. Kamerleden Bas van 't Wout (VVD) en Loes Ypma (PvdA) zijn vanuit Haags perspectief ingegaan op deze ontwikkelingen.

Als spreekstalmeester was Ad Dekker gevraagd. Ad legde een aantal inhoudelijke stellingen voor, door Bas van ’t Woud SP stellingen genoemd, waarmee hij de Kamerleden kritisch bevroeg. Ook het publiek dat in groten getale was gekomen (inclusief een heleboel raadsleden van alle politieke partijen en alle wethouders), kreeg de gelegenheid om alle mogelijke vragen te stellen. Bas van ’t Wout schuwde niet om realistisch te zijn, kenmerkte zich door een grote feitenkennis, maar gaf ook te kennen de zorg echt te willen verbeteren. Kortom, een erg geslaagde avond.