De VVD feliciteert de Sportraad met haar oprichting

Vrijdag 6 februari is de Sportraad Pijnacker-Nootdorp opgericht. De VVD feliciteert de Sportraad en sportminnend Pijnacker-Nootdorp met deze positieve ontwikkeling. Al jaren kent de gemeente een Sportplatform. Maar het grote verschil met het Sportplatform is, dat de Sportraad voortkomt uit de sportverenigingen zelf. Inmiddels heeft ruim de helft van de sportverenigingen zich aangesloten, hopelijk volgen er snel meer. Het doel van de Sportraad is om sport en sportbeoefening in de gemeente Pijnacker-Nootdorp in al haar vormen in stand te houden en de mogelijkheden daartoe te bevorderen. Doel is sport in de gemeente zo goed, zo toegankelijk en zo goedkoop mogelijk te maken en te houden.

De VVD is voorstander van het instellen van een Sportraad. In ons verkiezingsprogramma hebben we niet voor niets geschreven dat de Sportraad de belangen van de verenigingen kan behartigen en in goede samenwerking met de gemeente kan werken aan een samenleving waar men met plezier kan wonen en werken, maar waar ook de sportvoorzieningen op orde zijn. Met de oprichting van de Sportraad heeft de gemeente een goede gesprekspartner om te werken aan sportaccommodaties die schoon, heel en veilig en gericht op sport zijn. Maar ook een partner waarmee de gemeente verenigingen kan stimuleren om pesten en onwenselijk gedrag te verminderen, verbeteringen voorbereid kunnen worden om de routes naar de verenigingen veilig te maken en met wie de kaders voor professionalisering van de contracten met de gemeente besproken kunnen worden.

Kortom, de Sportraad is een welkome partner, terwijl terzelfder tijd de belangen van de verschillende sportverenigingen in acht worden genomen.

Standpunten Sport VVD Pijnacker-Nootdorp