Autobedrijven weg, woningen ervoor in de plaats

Op de locaties aan de Kerkweg en de Korteweg in Pijnacker waar in het verleden de automobiel bedrijven Hoeke en Wiegel gevestigd waren gaan wat de VVD betreft woningen komen. In de besluitvormende raad heeft een grote meerderheid zich hier samen met de VVD uitgesproken.

De woningnood in Nederland is ook in Pijnacker Nootdorp voelbaar. We hebben behoefte aan alle typen woningen voor alle typen woning zoekenden.

Op bestaande locaties binnen wijken zien we dat er veel support is voor de komst van woningen op de plek van lege en oude bedrijfspanden. Vanuit participatie willen de omwonenden graag betrokken worden en hun betrokkenheid tonen. Het maakt heel wat los, zo'n verandering van een vertrouwde locatie. De VVD maakt zich sterk voor de belangen van alle inwoners van Pijnacker-Nootdorp en dat betekent dat er veel meer belangen meegewogen worden dan alleen die van de direct omwonenden.

Ook al voelt dat niet altijd zo voor de insprekers, de VVD luistert naar de wensen en belangen van iedereen. Elke keuze en afweging willen en moeten we kunnen toelichten en uitleggen.

Binnen participatie zien we regelmatig verschillen van  mening over wat mooi en passend is op een bepaalde plek. de een wil dit, de ander liever dat. De VVD kijkt daarbij naar het dorp van nu en het dorp van morgen.

Want verandering geeft kansen, de kans om de gemeente mooier te maken voor al onze inwoners.