Oud Tweede Kamerlid voor de VVD Ronald Vuijk bereid is gevonden als externe deskundige om het proces te begeleiden dat moet leiden tot een keus voor een nieuwe wethouder.

Met het terugtreden van Hanneke van de Gevel als wethouder staat de raad van de gemeente Pijnacker-Nootdorp voor de uitdaging een nieuwe wethouder te benoemen. De VVD heeft als grootste fractie daarin het voortouw. Fractievoorzitter van de VVD Peter van den Heuij liet weten dat oud Tweede Kamerlid voor de VVD Ronald Vuijk bereid is gevonden als externe deskundige om het proces te begeleiden dat moet leiden tot een keus voor een nieuwe wethouder. Omdat alle partijen die in de gemeenteraad zijn vertegenwoordigd deze Raadsperiode gezamenlijk een Hoofdlijnenakkoord hebben afgesloten is de vraag van vervanging van een wethouder ook een zaak waar alle partijen bij betrokken zijn. Afgesproken is dat de heer Vuijk met een procesvoorstel zal komen waarbij partijen zullen worden geconsulteerd over met name twee vragen. Hoe zien zij het proces voor ogen en willen zij zelf een wethouder voordragen.