Reactie fractie VVD op aftreden wethouder Van de Gevel (Eerlijk Alternatief)

Op donderdag 9 juli heeft wethouder Van de Gevel de Raad van de gemeente Pijnacker-Nootdorp meegedeeld af te treden. De raadsvergadering was op verzoek van de VVD en alle andere partijen van de Raad aangevraagd. Dit om de wethouder vragen te stellen over haar handelen met betrekking tot een hulpverleningsaanvraag. Om de privacy van de betrokken personen te bewaren was deze vergadering vertrouwelijk.

De wethouder verzocht echter om in de openbaarheid een verklaring af te leggen, die eindigde met haar beslissing om terug te treden als wethouder. Met de kennis van de afweging die de wethouder heeft gemaakt, heeft de VVD-fractie respect en begrip voor de keuze van de wethouder.

De daarop volgende vergadering is vanwege de impact van het terugtreden verschoven naar volgende week. Volgende week zal het gesprek starten hoe we een zorgvuldige procedure kunnen afspreken om de wethouder te vervangen met alle partijen die het raadsbrede akkoord hebben ondertekend.