Corona Tijden in Pijnacker-Nootdorp: Bart van Straten

Terwijl de wereld om ons heen tot stilstand is gekomen gaat de natuur haar gang alsof er niets aan de hand is.

In Mei legt elke vogel een ei luidt het spreekwoord en ook hier in de achtertuin is dat het geval. Naast alle zorgen die wij met zijn allen hebben door corona.

Of het goed gaat met onze naasten, of iedereen zijn/haar baan behoudt en of we als samenleving goed uit deze crisis komen, merk ik dat deze situatie ons ook voordelen biedt. Zo lijkt het of het leven rustiger is geworden nu de waan van de dag voor een deel is weggevallen. Ook biedt het ons kansen om bewuster te leven in het nu en bijvoorbeeld  de ontwikkeling van een nest kuikens van dag tot dag goed te volgen. Ook hoop ik dat we de dingen waar we nu meer tijd en aandacht voor hebben, zoals een gesprekje met de buren of wat rustiger boodschappen doen omdat we een bejaarde vrouw even de ruimte laten vol kunnen houden en mee kunnen nemen naar het nieuwe 'normaal'.

Als raadslid van onze gemeente merk ik ook dat we het in onze gemeente goed hebben, we hebben de ruimte in onze dorpen om een wandeling of fietstocht te maken, kennen redelijk veel mensen om ons heen en hebben veel winkels in de buurt voor onze dagelijkse boodschappen of de wat specialere zaken waardoor we niet of nauwelijks naar de steden in onze omgeving hoeven te gaan. Dit is een fijn gegeven, en maakt mij trots om een vertegenwoordiger te zijn van onze gemeente op politiek vlak. Laten we dit koesteren met elkaar en zorgen dat we dit versterken door onze boodschappen hier te blijven doen, de kwekers te helpen door aan de weg producten van hen te kopen.