Corona Tijden in Pijnacker-Nootdorp: Daan Zwart

COVID19 betekent voor mij een drukke periode. Ik werk voor de vereniging van piloten en met vrijwel alle vliegtuigen aan de grond en slechte vooruitzichten in de luchtvaart, is het in bestuurlijke zin alle hens aan dek om e.e.a. in goede banen te begeleiden. Niets thuis werken, maar elke dag naar kantoor.

Mijn echtgenote werkt in de gezondheidszorg en zit in het CORONA outbreak team. Voor haar is het flink buffelen in deze vreemde weken. Onze jongste zoon de hele dag weer thuis, want de Universiteit is op slot, tentamen doen op afstand onder het oog van big brother software. Onze oudste zoon worstelt met zijn stage en de vriendengroep op afstand en beiden missen het om dagelijks te kunnen sporten. Het zijn uitzonderlijke tijden.

Wat kan een raadsfractie doen in deze tijd? We kunnen oproepen om lokaal te kopen, maar daar waren we altijd al een voorstander van. Opkomen voor ondernemers zit immers in het liberale bloed. Onze kiezers zitten niet te wachten op allerlei symbolische acties en kijk ons nu eens mooidoenerij.

Wat wel van de fractie mag worden verwacht is dat er over de ellende van COVID19 heen geen politiek wordt bedreven. Gewoon zakelijk en constructief bezig blijven om bijdragen te leveren aan de besluitvorming die hoe dan ook doorgang moet vinden. De digitale sessies en ontmoetingen op sociale afstand zijn niet ideaal, maar met een goede wil komt een goede weg. Hiervan zie je doorgaans niet veel in de media terug. De lokale politieke partijen lijken met het lokale nieuwsblad op een hoofdkussen te slapen, maar we weten dat deze berichten met een flinke korrel zout moeten worden genomen. De VVD kiest liever voor doen.

De zes competente VVD-raadsleden dragen elk hun steentje bij om ook in coronatijd de belangen van de liberale kiezers te behartigen. Daarnaast hebben we met wethouder Ilona Jense een uitstekende vertegenwoordiger in het college, om dicht aan het vuur de juiste route te helpen kiezen.

We beleven uitzonderlijke tijden, maar ook al is het niet dagelijks zichtbaar, er wordt ondertussen gewoon doorgewerkt om onze kiezers te vertegenwoordigen.