VVD bezoek aan Hoeve Biesland

De VVD fractie en leden van het bestuur van de VVD Pijnacker-Nootdorp gaan met regelmaat op werkbezoek. Op 27 januari is een bezoek gebracht aan Hoeve Biesland. Jan Duindam deed aan zijn keukentafel uitgebreid verslag van de laatste ontwikkelingen en uitdagingen. Hoeve Biesland klinkt als zou het een agrarisch bedrijf zijn. Dat is het ook maar niet louter dat Jan Duindam heeft het ontwikkeld als een conglomeraat van activiteiten dat naast biologisch boeren ook een slagerij, bakkerij, verkoop en een zorgpoot omvat. Activiteiten die alles te maken hebben met (maatschappelijk) verantwoord ondernemen, de omslag naar duurzaamheid en energietransitie. Hij spreekt daar met deskundigheid en passie over. Zijn verhaal onderstreept ook nog eens het belang van de speerpunten die de VVD heeft geformuleerd. Economie en innovatie, participatie (mensen aan de slag krijgen) en belang van uitvoering van beleid (over hekjes heen kijken en zorgen dat problemen worden opgelost).