VVD Pijnacker-Nootdorp: gebruik opbrengst aandelen Eneco voor onze inwoners

Als de gemeente Pijnacker-Nootdorp instemt met het verkopen van de aandelen Eneco, ontvangt de gemeente het geweldige bedrag van 86 miljoen euro. Gebruik dat geld voor investeringen waar de inwoners van Pijnacker-Nootdorp wat aan hebben, vindt de lokale VVD.

Verkoop aandelen

Alle gemeentes die aandelen hebben in Eneco moeten de komende maand definitief toestemming geven voor de verkoop aan Mitsubishi. Ook Pijnacker-Nootdorp heeft aandelen. Als de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp die besluit te verkopen, dan levert dat 86 miljoen euro op.  Het bedrag wordt na de zomer op de bankrekening van de gemeente gestort. De gemeente zal wel jaarlijks een bedrag van 1,5 miljoen euro aan dividend kwijtraken. In de begroting van 2020 is daar al rekening mee gehouden.

Voorstellen voor het gebruiken van het geld zijn welkom

Na de zomer komt de wethouder met een voorstel om dit grote bedrag te besteden. De VVD Pijnacker-Nootdorp vindt het belangrijk dat het geld geïnvesteerd wordt in zaken waar alle inwoners op de lange termijn baat bij hebben. Hierbij kan je denken aan het aankopen van gronden om te gaan ontwikkelen voor woningbouw, het verbeteren van wegen zoals het verlengen van de Komkommerweg, het wegwerken van achterstallig onderhoud en het aflossen van leningen. In de Raad heeft fractievoorzitter Peter van den Heuij gezegd dat we als VVD het belangrijk vinden dat het geld wordt geïnvesteerd in zaken waar de inwoners van de gemeente op de lange termijn baat bij hebben. Mocht u nog goede voorstellen hebben, dan horen we dat graag. ”