Veilige parkeervoorziening voor vrachtauto’s - laatste status

Eerder maakten we op deze website al melding van de parkeerproblematiek die speelt op het bedrijventerrein Oost-Ambacht. De VVD wil graag dat hier een passende oplossing voor komt, waarbij de Nootdorpse vrachtwagenondernemers hun wagens veilig weg kunnen zetten zonder beboet te worden en waarbij er geen overlast ontstaat voor anderen. Afgelopen donderdag, 11 juli, brachten we om deze reden een motie in tijdens de besluitvormende raadsvergadering waarbij we het college opriepen een goede locatie te vinden en met een plan terug te komen naar de raad. Na toezeggingen van het college dat ze hierover in gesprek waren, hebben we de motie uiteindelijk teruggetrokken. We blijven echter deze zaak in de gaten houden en vertrouwen er op dat het college met een passende oplossing komt voor alle betrokkenen. In september zal er nog een gesprek volgen tussen onze fractie en de heer Lindeman, een van de betrokken vrachtwagenchauffeurs, om te kijken of er een oplossing in zicht is.