De VVD organiseert met een aantal andere partijen uit de gemeenteraad van Pijnacker- Nootdorp een bijeenkomst met ondernemers over het onderwerp participatie.

De VVD organiseert met een aantal andere partijen uit de gemeenteraad van Pijnacker- Nootdorp op dinsdag 28 mei 2019 een bijeenkomst met ondernemers over het onderwerp participatie. Participatie is voor de VVD een belangrijk onderwerp. Het hebben van werk is essentieel om verantwoordelijkheid te dragen, eigen keuzes te kunnen maken en draagt bij aan het gevoel van welzijn van de betrokkenen.

In het Hoofdlijnenakkoord (coalitieakkoord voor deze raadsperiode)  is goed aangegeven wat de raad en college willen met participatie:

·       Iedereen doet mee

·       Toeleiding van uitkeringsgerechtigden naar werk heeft hoge prioriteit;

·       Maak meer gebruik van lokale mogelijkheden en maatwerk;

·       Benader bedrijven als partner en spreek ze aan op arbeidsmogelijkheden;

·       Werkzoekenden en ondernemers die bij de gemeente aankloppen worden door ons geholpen via één loket;

·       De gemeente geeft als werkgever het goede voorbeeld.

De VVD heeft bij meerdere gelegenheden aangedrongen op extra inzet op dit dossier. Dat heeft te maken met de goede economische omstandigheden die momenteel aanwezig zijn en de constatering dat werkgevers staan te springen om arbeidskrachten. Afgesproken is dat voor de zomer door wethouder van de Gevel een plan van aanpak wordt gemaakt. De workshop is bedoeld om het perspectief van de werkgevers helder te krijgen voor de gemeenteraad, zodat dit goed terugkomt in het plan van aanpak. Op de bijdrage van de ondernemers komen we na 28 mei terug.