VVD motie zorgt er voor dat meer mensen in 2019 aan de slag gaan.

Bij de begrotingsbehandeling 2019 (november 2018) was een van de belangrijke punten die de VVD fractie opvoerde dat de gemeente zich meer moet inspannen om mensen aan de slag te krijgen. De eerste reactie was hoeft niet, doen we al, lukt niet en wacht maar op de startnotitie in maart 2019. De VVD vond dat als je pas in maart 2019 gaat praten over wat moet gebeuren je teveel kostbare tijd verliest. Te meer omdat de omstandigheden juist in 2019 uitstekend zijn om mensen aan het werk te krijgen (Participatiebeleid). Het is geweldig belangrijk dat mensen niet aan de kant blijven staan maar met werk een basis hebben om eigen keuzes te maken. De VVD heeft bij de begrotingsbehandeling in 2018 een motie ingediend waarin het college gevraagd wordt met een uitgewerkt plan te komen om al in 2019 extra tijdelijke maatregelen te nemen. Niet praten maar doen. Omdat het extra maatregelen zijn kost het extra geld in 2019 maar levert het alle jaren erna ook nog geld op omdat mensen van een uitkering naar werk gaan. Als in de komende maand het college het plan presenteert is invulling gegeven aan de eis van de VVD. We komen op het plan en nog belangrijker wat de effecten zijn.