Onduidelijkheid over zorgkorting minima is onacceptabel

Bij de overhandiging van het Manifest voor een seniorvriendelijke gemeente van de KBO-PCOB heeft de VVD-fractie onder meer te horen gekregen dat de collectieve zorgverzekering bij Menzis in december 2017 afloopt. Dat heeft als gevolg dat 2018 als overgangsjaar beschouwd zal worden. In dat jaar, 2018, kunnen nieuwe minima om die reden geen aanspraak maken op de collectiviteitskorting.

De VVD vindt dit een onwenselijke situatie en heeft daarom aan de wethouder gevraagd of er inzicht is in hoeveel mensen gebruik maken van de collectieve zorgverzekering die door de gemeente wordt aangeboden, hoeveel mensen er gemiddeld per jaar toetreden tot de collectieve zorgverzekering en welke maatregelen de wethouder voor ogen heeft om te zorgen dat deze mensen niet buiten de boot vallen?

De VVD vindt het belangrijk dat kwetsbare groepen zekerheid hebben over het vangnet dat de gemeente aanbiedt en dringt er bij de wethouder op aan dat hier snel duidelijkheid over wordt verschaft.

Overigens kijkt de VVD terug op een waardevol gesprek met de afvaardiging van de KBO-PCOB, die ruim 250.000 ouderen in Nederland vertegenwoordigt. Zij weten als geen ander wat er leeft en wat echt belangrijk is voor de ouderen in onze gemeente en welke rol de gemeente en de politiek daarin kan vervullen. In ons verkiezingsprogramma kunt u over de specifieke uitwerking daarvan voor onze gemeente later meer lezen.