VVD stemt in met visie op scholen en kinderopvang

De visie die de schoolbesturen samen met de gemeente hebben opgesteld, wordt van harte verwelkomd door de VVD-fractie. De visie wordt onderschreven door alle schoolbesturen, inclusief het bestuur van OBS De Winde. Toch was er in de gemeenteraad discussie over de locatie aan de Sytwinde van de OBS De Winde. Vanuit de school zijn er allerlei redenen aan te geven waarom al dan niet tot het opheffen van deze dislocatie gekomen kan worden. Maar de VVD is van mening dat de gemeenteraad niet verantwoordelijk is voor de interne bedrijfsvoering van een basisschool. Aan de andere kant heeft de VVD begrip voor bezwaren ouders. Toch is dit primair een interne aangelegenheid.

De visie van de scholen richt zich namelijk op de vorming van integrale kindcentra, ook voor OBS De Winde. Deze visie wordt uitgewerkt in een uitvoeringsplan. Daarnaast is sluiting eventueel pas aan de orde in 2020. Tot die tijd en in het uitvoeringsplan is er voldoende ruimte om indien mogelijke sluiting van de dislocatie aan de Sytwinde niet wenselijk is, dit aan te passen. Daarom kon de VVD-fractie instemmen met het verder uitwerken van de scholenvisie in een uitvoeringsplan.