Mensen in plaats van cijfers: maatwerk in het contact met kernteams

Bij een aantal indringende gesprekken heeft de VVD het signaal ontvangen dat het niet altijd makkelijk is met vragen over het sociaal domein de gemeente te bereiken. Vaak gaat dat goed, maar vaak ook moeten mensen meerdere malen hun persoonlijke verhaal doen voor zij bij de juiste persoon terecht komen.

Het baart de VVD zorgen dat mensen met een zorgvraag niet direct bij de juiste persoon terecht komen. Het is niet makkelijk je persoonlijke hulpvraag aan een ander voor te leggen. Het gaat over mensen en emoties. De weg naar een antwoord op een hulpvraag moet kort zijn. Om die reden heeft de VVD een motie geïnitieerd waarin het College wordt opgeroepen deze weg te verkorten en mensen te helpen zo snel mogelijk bij de juiste persoon aan te kloppen en daarmee het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

De wethouder weigert deze denkrichting te volgen en volhardt in zijn idee dat het een diskwalificatie is van de medewerkers op het KlantenContactCentrum, terwijl dat nadrukkelijk werd weerlegd in de raadsvergadering. Het gaat hierbij niet om cijfers en percentages, maar om maatwerk en de menselijke maat. Via een motie met steun bijna alle fracties, met uitzondering van Gemeentebelangen, werd de wethouder vandaag aangespoord deze kwaliteitsslag te maken.

Het lijkt er echter op dat de wethouder deze aansporing niet helemaal ziet zoals de overgrote meerderheid in de raad deze wel ziet: nieuwsbericht pijnacker-nootdorp.tv 

Meerdere fracties (VVD, PvdA, D66, CU/SGP, GroenLinks, EA en Trots) hebben ontstemd kennis genomen van het artikel op Pijnacker-Nootdorp.tv en inmiddels zijn daarover schriftelijke vragen aan de wethouder gesteld.